És una part fonamental del nostre vehicle. Els pneumàtics garanteixen la nostra seguretat al nostre vehicle i ens aporten la màxima comoditat. Amb pneumàtics de bona qualitat, tot són avantatges, però què passa si no és així? En triar els de baixa qualitat, el rendiment del nostre vehicle es redueix considerablement així com el risc de derrapar. Però no només hem de tenir en compte la qualitat sinó el manteniment. La pressió dels pneumàtics s’ha de tenir en compte per evitar l’augment del consum de combustible i, sobretot, per seguretat.
Com ja t’explicàvem a l’ anterior post , és l’època de l’any on les temperatures baixen, cauen les fulles i les pluges augmenten. Per aquest motiu, és molt important tenir en compte la nostra seguretat, sobretot la del nostre vehicle en cas de passar molt de temps a la carretera. La tardor pot ser un bon moment per fer-ho.
I no oblideu que a Andorra, a partir de l’1 de novembre i fins al 15 de maig l’ús de pneumàtics d’hivern o portar cadenes, és obligatori . Si no, t’arrisques a ser penalitzat amb una sanció.
Perquè és un bon moment per canviar-los?
Principalment pel motiu que estem compartint amb tu: les pluges i el canvi de temperatures inciten a fer aquest canvi. A més, durant els mesos d’estiu es col·loca molta brutícia a la carretera (greix dels vehicles o pols) i el que pot passar si les rodes estan molt gastades és que no siguin tan adherents com haurien de ser-ho. Sabies que la frenada es pot complicar, fins a un 40%, a causa d’aquesta situació?
En cas de pluges, encara és més important l’ús d’uns bons pneumàtics. A la següent imatge, podràs descobrir un test efectuat amb diferents estats de pneumàtics i les conseqüències de les frenades.
Què pots fer per evitar malgastar els teus pneumàtics?
Aprofitem per compartir alguns consells que poden ser de la teva ajuda.
- Comprova la pressió dels pneumàtics. A la porta del conductor, podràs trobar la pressió recomanada pel teu vehicle. El nostre consell és que almenys, un cop al mes, ho controlis. En cap cas no poses més pressió a les rodes: pot ser un factor d’estalvi de benzina però un gran error per la teva seguretat, ja que el pneumàtic no tindrà una bona adherència a la carretera i per tant, es multiplica el desgast i la manca de seguretat.
- Si algun dia el teu pneumàtic rep un cop, et recomanem que el revisis bé i en cas de notar qualsevol problema, visitis el teu mecànic de confiança.
- Comprova la profunditat de la banda del rodament . El mínim legal és de 1,6 mm per als pneumàtics normals, però SEMPRE es recomana canviar-los quan la profunditat del dibuix és inferior a 3 mm (o 4 mm per als pneumàtics dhivern).
Recorda! És molt important que facis controls sobre l’estat dels teus pneumàtics.