Tramitar amb la companyia d’assegurances un sinistre amb el vehicle

Típic, acabem de patir un sinistre , i ara Què hem de fer? Quins passos serien els lògics, adequats i correctes?

Primer de tot, independentment que sigui culpa nostra o d’un tercer , serà posar-nos en contacte amb la nostra companyia asseguradora i declarar el sinistre .

Sinistre pòlissa vehicle / moto

En el cas d’un sinistre de cotxe o sinistre de moto , caldrà saber com emplenar la declaració amistosa d’accident ( conegut com a part amistós ) i assegurar-nos que el contrari estigui assegurat , tot això al mateix lloc i moment de l’accident.

Què cal fer si el contrari no està assegurat, o no compta amb els papers a mà?

En cas que no estigui assegurat :

  • Trucar a la teva companyia asseguradora i informar d’aquesta situació, ells ja ho tramitaran tot a través de la policia.
  • Igualment emplenes la DAA i la signeu ambdós implicats .

En cas que no compti amb els papers : ( la manera de procedir, és la mateixa que en el cas anterior )

  • Trucar a la teva companyia asseguradora i informar d’aquesta situació, ells ja ho tramitaran tot a través de la policia.
  • Igualment emplenes la DAA i la signeu ambdós implicats .

Què és la declaració amistosa d’accident (DAA)?

És un document que té com a objectiu fonamental agilitzar les tramitacions dels danys materials originats per lús de vehicles de motor.

Generalment quan contractem l’ assegurança d’un cotxe i/o moto , ja ens donen una còpia de DAA , juntament amb la pòlissa i el condicionat del producte contractat .

Et recomanem seguir les indicacions següents:

Escriu amb claredat: emplena les dades amb lletres majúscules i evita confondre les dades del vehicle A ( columna de fons blau ) amb les del B ( columna de fons groc ).

Emplenar el màxim de dades possible.

  • Fixa’t bé a la columna central , que és la que determina les circumstàncies del sinistre .
  • Si hi ha testimonis de l’accident , anoteu el telèfon i l’adreça .
  • Si hi ha lesionats o més vehicles implicats , omple l’apartat corresponent.
  • Dibuixa un croquis de l’escenari de l’accident , el més ajustat a la realitat possible.
  • Signa el document i comprova que l’ altre conductor també ho fa, i que se’n quedi amb la còpia, i l’original serà el que hauràs de portar a la teva companyia asseguradora .

Un cop tinguem la declaració, anirem a la nostra companyia d’assegurances i ens informaran de tot el protocol .

Sinistre pòlissa llar / comerç / empresa

En el cas d’un sinistre al nostre habitatge, empresa i/o comerç , també ens haurem de posar en contacte amb la nostra companyia , ho haurem de fer el més ràpid possible, perquè l’ equip de sinistres puguin determinar si cal que s’enviï un pèrit o reparador , ia partir d’aquí, ja us orientaran sobre quins passos seguir.

Important també, en aquests casos, si es pot, aportar fotos del sinistre .

Què cal tenir en compte especialment? Errors freqüents?

  • En el cas, per exemple, que el sinistre sigui per danys per aigua , que solen ser els més freqüents, recomanem trucar a la companyia asseguradora perquè puguin valorar ràpidament què s’ha de fer, com ara reparar de seguida i no esperar-ne una peritatge . Evidentment, si el sinistre és greu , si haureu de trucar abans a un reparador o al servei d’assistència 24 h , que solen estar indicats a la pòlissa , i després si informar a la companyia .
  • La companyia asseguradora sempre demanarà factures en cas que el client hagi reparat abans que sorgeixin “danys col·laterals” a un tercer . Per exemple: Si l’assegurat ha tingut una fuita d’aigua al WC , i ja l’ha reparat , però després al veí de baix posteriorment li surten taques d’aigua , l’ asseguradora reclamarà la factura de la reparació del WC .

Sinistre pòlissa salut /subsidi / complement cass

En el cas de patir un sinistre en el qual hàgim de declarar un accident laboral en què tinguem un comunicat d’accident de lesions corporals i/o un justificant de baixa laboral , cal aportar els documents originals per tramitar el sinistre , independentment de les cobertures de la pòlissa contractada , i s’han de portar les factures de les despeses mèdiques .

Què cal tenir en compte especialment? Errors freqüents?

  • Complement Cass : A través de l’ autorització de dades , document que se signa en contractar la pòlissa , la Cass transfereix automàticament a la companyia tots els informes mèdics i despeses sanitàries per procedir al seu abonament . És a dir, l’ assegurat no cal que aporti cap document a l’ asseguradora , a excepció que aquesta en requereixi alguna en concret.
  • Subsidi : Sempre cal aportar els originals ( baixa i/o prolongacions ) expedits per a l’ empleat .

Sobretot, aprofitem per recomanar que quan es contracti aquest tipus de pòlisses es tingui molt en compte saber quines cobertures estem contractant, perquè en el moment de percebre la indemnització econòmica aquesta sigui acord amb les nostres expectatives o necessitats . Tingues present, que en temes de salut , el millor és escollir un producte amb una molt bona cobertura o que encaixi amb les nostres necessitats, no només ens hem de quedar amb la part econòmica , ja que no sempre donen un bon resultat les assegurances més econòmiques . Frases com “el carato salo caro”, “l’important és saber el que és important”, “pa per avui fam per demà”, quan les associem a una assegurança de vida, salut o decés , cobren tot el sentit en el moment de la veritat.

En qualsevol dels casos anteriorment esmentats, tota informació serà de gran ajuda , com per exemple, les bàsiques:

  • Dades de la persona assegurada
  • Dades de la pòlissa contractada
  • Descripció ( aportant fotografies, si s’escau ) del sinistre, com la data, lloc … Etc.
  • I en cas que hi hagi un contrari, dades de la tercera persona i companyia asseguradora.

Per als nostres clients, un cop es recopilin totes les dades, podeu començar a tramitar un sinistre des del nostre formulari web de la pàgina d’inici: Formulari web

Compartir en